Ayıplı Malı Ne Zaman Bildirmem Gerekiyor? Tüketici Haklarım Nedir? 1. Ayıplı Mal Nedir? 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8. maddesine göre, ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda: • Taraflarca kararlaştırılan örnek veya modele uygun olmayan, • Teknik düzenlemelere, ambalajına, etiketine veya satıcı tarafından belirtilen özelliklere uymayan, • Muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, • ...Read More
Haksız Fiyat Artışına Karşı Mevzuat Nedir? Haksız fiyat artışı, özellikle ekonomik kriz, doğal afet, salgın hastalık gibi olağanüstü durumlarda, satıcıların mal ve hizmetlerin fiyatlarını fahiş şekilde yükseltmesi anlamına gelir. Bu tür fiyat artışları, tüketicilerin mağduriyetine yol açar ve piyasa dengesini bozar. Türkiye’de bu tür uygulamalar, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 4054 sayılı Rekabetin Korunması...Read More
Son yorumlar